A lassú gyarapodás útján

Az utóbbi időkben többször előkerült a játékom alaptételének a megkérdőjelezése, miszerint miért nem időre játszom inkább. Azóta nem hagy nyugodni a dolog.

Mert miről is van szó lényegében?!

Minden pókeresnek kell legyen célja(i), amikor az asztalhoz leül és elkezd játszani.
Az én szándékaim mit sem változtak a hónapok során, minél kevesebb idő alatt a lehető legnagyobb profitot termelni. Erre ideális a hu sng, még ha normál, nem turbó, vakidős is
Időbeosztásom nem változott lényegében, sok időm van, de ez elszórtan jelentkezik, a nap bármely szakaszában leülhetek 20-30 percekre. Utolsó bejegyzésemben jeleztem elérkezettnek láttam az időt, hogy elkezdjek én is a felső kategóriás asztalokon „garázdálkodni”. De mint várható volt, ez a tétváltás sem volt egy leány álom, nem hozta az elvárt hozamot. Úgy számítottam, hogy az 50-es tét av. profit 1,5-szeresével be is érem, de ez nem sikerült.

Nem csoda, hisz alapjaiban eltértem a szokásos játékom szabályaitól:

- Felhagytam a vadászattal, ha valaki be volt jelentkezve az természetesen ellenőriztem, de türelmetlenül, játékra éhesen, mindegyre elsőként regisztráltam. (Ezen a szinte rengeteg a regulár, egy idő után kívülről lehet fújni ezek neveiket.)

- A vadászat hanyagolásával azt vettem észre, hogy túl sokat játszom, kevésbé figyelek a játékomra, könnyebben kerülök tilre, hisz időt se hagytam magamnak, hogy lenyugodjak. Gyakori volt a rematch, amit azóta természetesen +Ev-s dolognak tartok, de ha 3-szor elvert valaki, lehet akár a világ legrosszabb játékosa, azt nem szabad folytatni.

- Mindezek, még nem mentek volna annyira az „eredménytelenségem” rovására, ha a magasabb tét pszichikai terhelésének hatásra, egy nyerés után folytatom és nem állok le. De sajnos leálltam, és így alapjaiban fordítottam fel a havi várható profit matematikáját.

- Aztán rettenetesen hiányzott a tiltes napokon, a mérleg másik nyelve, egy másik terem. Ekkor tudatosult bennem, hogy hihetetlen fontossága van a több termezésnek, a belső egyensúly fenntartásában. Egy termezni csak akkor érdemes, ha az addigi napi játék mennyiséget meg tudod sokszorozni.

- Végezetül, egy fura empirikus adat: a Poker Stars-on kevesebben játszanak, egyre több a regulár. Igazi felfrissülés volt, ezek után, a Full Tilt Poker-t újra meghódítani.



Aztán 2 hónap (február-március) „vergődés” után leálltam, és visszatértem az alapokhoz. Illetve a kedvenc termemhez a Full Tilt Poker-hez és az 50-es téthez.
Azóta az eredményre játszás teljesen elvárt vágányba terelte a minden napjaimat.
Stabilitást sikerült visszahoznia játékomba, amit mindennél többre értékelek. Ez a kulcsa az egésznek, hogy tudjam mire számíthatok a hónap elejétől a hónap végéig.
De mi történténik számokban? Nézzük egy átlagos hónapom átlagait (mivel a rendszeres játék feltétlen híve vagyok, minden nap játszom, átlagban 6 darabot), 31 nappal számolva:
- 15 napot pluszban zárok, átlag +1 buy in-el (48%)
- 12 napot 2:0-ra hozok (39%)
- 4 napot -3 buy in átlagban végzem.

Vagyis összességében egy átlagos hónap +27 buy in profitot eredményez nálam eddig.
Ez lehet kevésnek tűnik sokaknak, de stabil hozam, ami nem elhanyagolandó. Kitörési lehetőséget a minél nagyobb tét választásában látom.

Ezek után kérdezem én, minek lutrizzak, forgassam fel az életem azzal, hogy kötöm magam, hogy még van pl. 50 percem a mai sessionomból, folytatnom kell?!

Természetesen gőz erővel készülök a magasabb tétek asztalaira, ennek következtében leszoktam a vadászat kényelméről, ezentúl könnyen láttok eggyel több magyart elsőként regisztrálva a hu sng asztalokon.



Hibák, következtetések

Nincsenek megjegyzések: